RAZEM ZADBAJMY O ODPORNOŚĆ! - Dwa Poziomy Piękna - Studio Urody Warszawa - Dwa Poziomy Piękna – Studio Urody Warszawa

RAZEM ZADBAJMY O ODPORNOŚĆ!


Okres jesienny to trudny czas da naszego organizmu. Kapryśne pogody, mała ilość słońca, ogrzewane pomieszczenia, ale i również niewielka aktywność fizyczna szczególnie na świeżym powietrzu przyczyniają się do rozwoju różnego rodzaju chorób. Jak się przed nimi ustrzec? Pokażemy Ci kilka przydatnych zasad dbania o odporność w tym trudnym dla Nas okresie!


10 ZASAD DLA WZMOCNIENIA UKŁADU ODPORNOŚCIOWEGO

1. Zadbaj o odpowiednią dietę!

Odpowiednia dieta ma kluczowe znaczenie dla Naszego organizmu, ponieważ wpływa ona przede wszystkim na Nasz układ immunologiczny, dlatego warto się jej przyjrzeć dokładniej!

Należy zwrócić uwagę przede wszystkim na produkty zawierające takie składniki jak: witamina A, C, D, E i witaminy z grypy B; magnez, żelazo, mangan, cynk, selen itp.

Spożywajmy więc duże ilości świeżych warzyw, owoców, ale nie zapominajmy także o rybach, drobiu czy czerwonym mięsie. Pamiętaj o zbilansowanej diecie. Warto również podkreślić, że jedzenie kiszonek korzystnie wpływa na florę bakteryjną jelit, dlatego je też należy uwzględnić w Naszych posiłkach.

2. Dostarczaj organizmowi witaminę C!

Zapewne już wiesz jak ogromną rolę witamina C odgrywa w walce z drobnoustrojami, ale czy dostarczasz jej odpowiednią ilość do organizmu?

Według European Food Safety Authority i FDA dzienne zapotrzebowanie na kwas askorbinowy dla dorosłego człowieka to od 60 do 120 mg. Jest to dawka, którą można dostarczyć poprzez takie produkty jak zielona pietruszka, maliny, czarna porzeczka, cytryna czy chociażby czerwona papryka.

Należy jednak podkreślić, że witaminę C w okresie jesienno – zimowym warto suplementować, ponieważ w momencie, gdy dochodzi do spotkania komórek odpornościowych z wrogiem, czyli z drobnoustrojami, to nasze komórki zużywają dużą ilość tej witaminy.

3. Zadbaj o odpowiedni poziom witaminy D3!

Witamina D3 ma niesamowite właściwości. Przede wszystkim wpływa korzystnie na Nasze kości i wykazuje działanie przeciwzapalne. Chroni komórki mózgowe, zapobiega takim chorobom jak cukrzyca, nadciśnienie, choroby serca, ale przede wszystkim zwalcza bakterie i wirusy. Niewielka ilość słońca prowadzi do niedoboru witaminy D, co w konsekwencji obniża Naszą odporność, dlatego warto sięgnąć po suplementy. Z uwagi na to, że ta witamina rozpuszcza się w tłuszczach należy ją spożywać podczas posiłków. Najlepszą formą będą krople.

4. Pij ciepłe herbatki i napary!

Na chłodne wieczorny najlepszym lekarstwem jest ciepła herbata lub napary. Sięgajmy po gorące herbatki z dodatkiem imbiru, goździków, anyżu, cytryny czy chociażby miodu. Taki napój z pewnością postawi Nas na nogi! Podobnie do rozgrzewających herbat działają domowe napary. Warto przez ten okres pić napar imbirowy. Imbir wykazuje działanie przeciwbakteryjne, przeciwzapalne, przeciwwirusowe, przeciwgorączkowe, przeciwbólowe. Napoje z jego dodatkiem sprawdzą się idealnie na ten jesienno – zimowy czas.

5. Zadbaj o aktywność fizyczną!

Aktywność fizyczna to nieodzowny element zdrowego organizmu. Podczas wysiłku wytwarzane są m.in. endorfiny, hormony wzrostu czy chociażby testosteron. Dzięki temu ograniczamy stres, pobudzamy wewnętrzne procesy regeneracji oraz wzmacniamy układ immunologiczny. Należy jednak pamiętać, że wysiłek fizyczny powinien być umiarkowany. Nie przesadzajmy z częstymi i długimi treningami. Ćwiczmy z głową!

6. Wietrz mieszkanie!

Dotlenienie organizmu to podstawa! W szczególności, gdy zaczął się okres grzewczy zwróć uwagę na wietrzenie mieszkania i odpowiednią temperaturę. Odrobina świeżego powietrza każdemu zrobi dobrze.

7. Ogranicz stres i zrelaksuj się!

Stres niekorzystnie wpływa na układ immunologiczny, dlatego relaks to klucz do wzmocnienia go.

W czasach, gdy każdy jest zabiegany, a nadmiar napływających informacji z mediów Nas przytłacza kluczowe znaczenie ma odpoczynek. Dobra książka i ciepły kocyk, film w towarzystwie ukochanej osoby, a może zabieg w gabinecie kosmetologicznym?

Czemu nie! Możliwości jest wiele, a my zapraszamy Cię na zabiegi podczas których będziesz mógł zapomnieć o całym świecie. Kuracje Team Dr Joseph takie jak:

oparte są na naturalnych surowcach. Dzięki nim możemy zaznać głębokiego relaksu przy pomocy ciepłych, ziołowych kompresów, masażu bańką chińską oraz stemplami. Podczas kuracji stosowana jest aromatoterapia, która poprawia samopoczucie, działa antydepresyjnie i wpływa korzystnie na układ oddechowy i odpornościowy.

8. Wysypiaj się!

Sen to lek na wszystko. Nasz organizm potrzebuje regeneracji, która najlepiej zachodzi między godziną 22 a 3.

Zwróć uwagę na to w jakich godzinach kładziesz się do łóżka i dbaj o to, żeby spać po około 7-8h, aby Twój organizm był wypoczęty i zregenerowany.

9. Przestrzegaj zasad higieny!

Dbając o odporność miejmy również na uwadze utrzymywanie higieny osobistej. Wiele wirusów i bakterii występuje na Naszym ciele, a szczególnie na dłoniach, dlatego pamiętajmy o odpowiednim i dokładnym myciu. Natomiast ze względu na zbyt częste mycie naturalna bariera ochronna skóry może zostać zaburzona, dlatego miejmy na uwadze również używanie balsamów do ciała i kremów do rąk.

10. Uśmiechnij się!

Uśmiechanie się wpływa korzystnie na nasze samopoczucie, ale i nie tylko. Podczas tej prostej reakcji wytwarzane są m.in. endorfiny. Dzięki nim dochodzi do dotlenienia naszego mózgu, a w konsekwencji prowadzi do obniżenia poziomu kortyzolu, co zmniejsza stres. Nie od dziś wiadomo, że „śmiech to zdrowie”, dlatego uśmiechajmy się jak najczęściej!

Podsumowując, w okresie jesienno – zimowym należy w szczególności zadbać o odporność. Pamiętajmy o zbilansowanej diecie, dostarczaniu odpowiedniej ilości witamin m.in. witaminy C i D, spożywania dużej ilości płynów, a w szczególności ciepłych herbat i naparów, uprawianiu umiarkowanej aktywności fizycznej, wietrzeniu mieszkania, wysypianiu się, przestrzeganiu higieny osobistej, ale przede wszystkim o częstym uśmiechaniu się i relaksie! ; )

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Komentarze użytkowników (Brak komentarzy)