SEN - najlepszy kosmetyk zaraz po dobrze dobranej kuracji nocnej - Dwa Poziomy Piękna – Studio Urody Warszawa

SEN – najlepszy kosmetyk zaraz po dobrze dobranej kuracji nocnej

Zapewne nie raz słyszeliście, że sen ma kluczowe znaczenie w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu. Natomiast nie każdy wie jaki wpływ ma spanie na wygląd naszej skóry. W dzisiejszych czasach ze względu na pęd jaki nam towarzyszy często nie wysypiamy się. To wszystko później odbija się na naszym wyglądzie. Nawet najlepsze produkty kosmetyczne nie pomogą, jeśli organizm się nie regeneruje. Jak odpowiednia ilość snu wpływa na skórę, dlaczego sen to najlepszy kosmetyk, jak poprawić jakość snu oraz jak powinna wyglądać kuracja nocna w domu – tego dowiecie się w poniższym artykule.

JAK ODPOWIEDNIA ILOŚĆ SNU WPŁYWA NA NASZĄ SKÓRĘ?

Kiedy się wysypiamy nasza skóra jest:

  • jasna i promienna,
  • lśniąca,
  • rozświetlona pod oczami,
  • dobrze ukrwiona,
  • nawilżona,
  • wypoczęta.

Natomiast po nieprzespanej nocy:

  • twarz wygląda na zmęczoną i smutną,
  • skóra jest poszarzała, ziemista i blada,
  • zauważalne są cienie i obrzęki pod oczami,
  • skóra wygląda na podrażnioną,
  • uwidocznione są zmarszczki,
  • nasilają się zmiany trądzikowe.

DLACZEGO SEN TO NAJLEPSZY KOSMETYK?

Podczas snu skóra się regeneruje, przepływ krwi się zwiększa, dzięki czemu składniki aktywne z kosmetyków nakładanych przed snem lepiej się wchłaniają. Dlatego w kuracji nocnej stawiamy na bogate produkty kosmetyczne. Kiedy śpimy skóra pracuje na pełnych obrotach, dosłownie! Komórki podczas snu dzielą się 10 razy szybciej niż podczas dnia. Warto dodać, że w tym czasie dochodzi również do detoksykacji. Przez te kilka godzin w naszym organizmie tyle dobrego się dzieje!

JAK POPRAWIĆ JAKOŚĆ SWOJEGO SNU?

O tym, że sen odgrywa ważną rolę w funkcjonowaniu całego organizmu, jak i również skóry już wiecie, ale jak poprawić jego jakość? Oto kilka wskazówek jak sprawić, żeby nasz sen był jak najlepszy!

  1. Ogranicz do minimum światło w sypialni na 1-2h przed snem.
  2. Kładź się spać o regularnych porach. Najlepiej zasypiać około godziny 22:00-23:00.
  3. Postaw na relaks przed snem. Dobra książka, medytacja czy praktyka jogi. Znajdź coś idealnego dla siebie.
  4. Wysypiaj się! Nasz organizm potrzebuje 7-9 godzin snu dziennie.
  5. Ogranicz spożycie alkoholu i kawy.
  6. Unikaj obfitych posiłków przed snem. Ostatni posiłek najlepiej zjeść około 2 godziny przed pójściem spać.

JAK POWINNA WYGLĄDAĆ DOBRZE DOBRANA KURACJA NOCNA?

Podstawą pielęgnacji wieczornej jest przede wszystkim dokładne dwuetapowe oczyszczanie twarzy. Jest to bardzo ważny etap, bo przygotowuje skórę do dalszej kuracji nocnej. W pierwszym etapie oczyszczania najlepiej sprawdzi się olejek (Dermomedica – Lipid Control Cleanser lub Tea Tree Oil Cleanser), ponieważ po całym dniu na skórze gromadzi się nadmiar sebum i różnego rodzaju zanieczyszczenia itp. Tego typu produktem dokładnie zmyjemy przede wszystkim makijaż. Następnie sięgamy po kolejny preparat do mycia, który zapewni nam dogłębne oczyszczenie (np.: EstGen – Płyn oczyszczający, Team Dr Joseph – Purifying Cleansing Gel, Dermaquest – C Infusion Cleanser) . Szczególną uwagę trzeba zwrócić na to, żeby kosmetyk nie podrażniał skóry. Kolejny krok w kuracji nocnej to aktywna pielęgnacja. Tutaj idealnie sprawdzą się takie składniki aktywne jak:

  • retinol i jego pochodne (np.: Dermaquest Retexture Serum, Dermomedica – Retinal Cream, Dermomedica – Retinol Cream),
  • kwasy (np.: Dermaquest – DermaClear Serum, Dermomedica – Azelaic Cream),
  • witamina C (np.: Dermaquest – C Infusion Serum, Dermomedica – Phloretin C Serum),
  • peptydy (np.: Dermaquest – Nourishing Peptide Rich)

Co w takim razie najlepiej użyć jako końcowy etap kuracji nocnej? Kosmetyk, który jest indywidualnie dobrany do potrzeb Twojej skóry! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze użytkowników (Brak komentarzy)