CO JEŚĆ, ŻEBY WOLNIEJ SIĘ STARZEĆ? - Dwa Poziomy Piękna – Studio Urody Warszawa

CO JEŚĆ, ŻEBY WOLNIEJ SIĘ STARZEĆ?

To co jemy ma bardzo duży wpływ na cały organizm. Co jeść, żeby opóźnić procesy starzenia i wyglądać młodziej? Dlaczego jedne produkty nam szkodzą, a inne sprawiają, że wyglądamy młodo i promiennie? Jak jeść, żeby nasza skóra miała energię i była pełna blasku? Poniżej znajdziesz wskazówki!

CO WPŁYWA NIEKORZYSTNIE NA NASZ ORGANIZM I SKÓRĘ?

Istnieją substancje, które wpływają negatywnie na cały organizm, są to m.in. cukry proste. Znajdziesz je w ciastkach, batonikach, czekoladzie, ale i również jogurtach, musli itp. Czasem nieświadomie spożywamy za duże ilości, ponieważ producenci sprytnie przemycają te szkodliwe składniki w produktach. Ich nadmiar nie tylko odkłada się w postaci tkanki tłuszczowej, ale i również ogranicza wchłanianie witamin i minerałów. Dodatkowo cukry proste pogarszają stan skóry i przede wszystkim przyspieszają starzenie się skóry. Ciekawostką jest to, że według badań za ok. 50% objawów takich jak utrata jędrności i powstawanie zmarszczek odpowiadają właśnie cukry! Poza cukrami warto też zwrócić uwagę na niezdrowe tłuszcze tzw. tłuszcze trans. Nie tylko odpowiadają za wzrost ryzyka chorób serca i układu nerwowego. Mają one bardzo negatywny wpływ na skórę, ponieważ sprawiają, że staje się ona bardziej podatna na promieniowanie UV, a jak wiadomo co 4 zmarszczka powstaje właśnie przez promieniowanie słoneczne. Warto także wspomnieć o soli, a dokładniej o jej nadmiarze w diecie. Sól w dużych ilościach odwadnia nasz organizm, w tym naszą skórę, przez co jest ona bardziej podatna na powstawanie zmarszczek.

CO JEŚĆ, ŻEBY WOLNIEJ SIĘ STARZEĆ?

Wolniejszemu starzeniu się sprzyja zdrowa i zbilansowana dieta. Co więc jeść, żeby wyglądać młodo? Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na antyoksydanty. To właśnie one mają bardzo duże właściwości hamujące proces starzenia się. Do antyoksydantów zaliczamy takie składniki jak:

  • witamina A (żółtka jaj, żółte owoce, tłuste morskie ryby, żółte i ciemnozielone warzywa),
  • beta-karoten (pomidor, szpinak, marchewka, dynia, sałata, papaja, awokado),
  • witamina C (natka pietruszki, ziemniaki, czerwona papryka, jagody, owoce cytrusowe, dzika róża),
  • witamina E (szpinak, orzechy, mango, produkty pełnoziarniste),
  • cynk (ostrygi, pestki dyni, nasiona słonecznika, sery żółte),
  • selen (ryż, orzechy brazylijskie, czosnek, tuńczyk, łosoś),
  • polifenole (herbata zielona, winogron, jabłka, borówki, wiśnie, maliny, soja, fasola).

Poza antyoksydantami kluczową rolę w diecie opóźniającej starzenie się odgrywają kwasy omega 3. Są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Przyspieszają procesy regeneracyjne, działają przeciwzapalnie, chronią przed szkodliwym działaniem promieniowania UV. Omega 3 możesz znaleźć w łososiu, tuńczyku, oleju lnianym, orzechach włoskich itp. Warto podkreślić, że podstawą każdej diety jest odpowiednie nawodnienie organizmu, dlatego nie zapominaj o piciu wody! 🙂

Pamiętaj, młoda i piękna skóra to nie tylko zabiegi i pielęgnacja domowa, to przede wszystkim zdrowa, zbilansowana dieta, umiarkowana aktywność fizyczna i sen!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze użytkowników (Brak komentarzy)